BLI SYNLIG PÅ FACEBOOK OG INSTAGRAM
Mange strever med å nå ut til sine nye potensielle kunder med informasjon om produkter og tjenester som de tilbyr. Mange bedrifter strever med å rekruttere nye ansatte gjennom kanaler som har vært brukt tidlere.
Facebook har i 1Q 2018 tilgang på 2.2 billioner aktive brukere på månedsbasis i verden, og ca 3 millioner aktive brukere på månedsbasis i Norge. Dette gjor Facebook til den størte annonseplatformen på internett.
Her er en oversikt over antall aktive Facebook brukere på månedsbasis i verden.
Annonsering på Facebook og Instagram gir der store fordeler forran andre annonseplatformer. Facebook har mulighet til å rette annonsene dine spessielt mot den befolkningsgruppen du ønsker, slik at du slipper å kaste bort annonsepenger på grupper som ikke vil kjøre ditt produkt, eller motta din informasjon.
- Kjønn
- Alder
- Bosted
- Sivilstatus
- Interesser
- Hendelser i livet
- Remarketinglister
Et eksempel kan være å annonsere salg av “BARNESKO”. Annonsen kan i dette tilfellet rettes spessielt mot:
- Familier som har barn fra 0 – 12år
- Familier som bor i et spessielt området (om det er lokal butikk)
- Personer i aldersgruppa 22 – 35 år
Dette er bare et eksempel på hvordan vi kan styre annonsene dirrekte mot den gruppen personer som kan være potensielle kunder.
Har du en nettside og driver med nettsalg eller sender ut annen informasjon fra nettsiden din? Med Facebook kan du re-annonsere tilbake til de personene som allerede har vært inne på hjemmesiden din. Facebook pixel gir deg muligheten til å spore besøkende på hjemmesiden noe du igjen kan ha stor nytte av i re-annonseringsfasen.
KOM IGANG I DAG!
Vi hjelper deg gjerene med å sette opp annonsene, og viser deg hvordan du enkelt kan aktivere og deaktivere annonsene selv. Vi gir deg også et lynkurs i hvordan du kan lese rekkevidde, klikk etc. for annonsene du kjører.
Priser:
Lynkurs i analyse (for å forstå hva som skjer): kr 800,-
Opprette annonse: kr 450,-